فروشگاه فایل ها و محصولات دانلودی

در این فروشگاه، بهترین محصولات آموزشی و غیره با بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه میشود.

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 370
  • بازدید دیروز : 485
  • بازدید کل : 1414048

پیوند ها

کتاب صوتی سرگذشت حاجی بابای اصفهانی از جیمز موریه


کتاب صوتی سرگذشت حاجی بابای اصفهانی از جیمز موریه

کتاب صوتی «سرگذشت حاجی بابای اصفهانی» از جیمز موریه

 

درباره کتاب:

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی عنوان کتابی داستانی است که به شرح زندگانی فردی همنام با عنوان کتاب می‌پردازد.

نویسنده کتاب جیمز موریه مأمور سیاسی دولت انگلستان در دوران سلطنت فتحعلی‌شاه بوده است. سرگذشت حاجی بابای اصفهانی با نقد ایران و عادات ایرانیان به نوعی مثل شهرآشوب‌‌ها عمل می‌کند که برای شاعران ‌شان دردساز بوده‌اند؛ شاید به همین جهت بوده که جیمز موریه با رندی تمام در چاپ اول کتاب از درج نامش به عنوان نویسنده خودداری کرده و در چاپ دوم نیز بدون درج نامش تنها با نام مستعار «سیاح ایرانی» مقدمه‌ای بر کتاب نگاشته. با همه کتاببعد از گذشت حدود ۲۱۰ سال هنوز هم اثری خواندنی‌ست.

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی کتاب مهمی در ادبیات فارسی است و این اهمیت از چندین جهت است: نخست اینکه میرزا حبیب اصفهانی جزء نخستین مترجمان تاریخ معاصر ماست و به تبع آن ترجمه‌اش از سرگذشت حاجی بابای اصفهانی یکی از نخستین شاهکارهای ترجمه در زبان فارسی محسوب می‌شود. و دوم اینکه همان‌طور که استاد مجتبی مینوی در کتاب پانزده گفتار اشاره کرده کتاب سرگذشت حاجی بابای اصفهانی تاثیر زیادی در شناخت ایران و ایرانی در میان اروپاییان داشته است. این کتاب همچنین در ادبیات طنز فارسی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و از آنجا که میرزا حبیب اصفهانی در دوران جوانی به سرودن هجو و هزل‌هایی که بعضا به طنز نیز نزدیک می‌شده اشتغال داشته، در ترجمه‌ی این رمان بی‌نظیر، آثار علقه‌اش را به ادبیات منظوم فارسی می‌توان دید. طوری که او همچون سعدی در گلستان هر جا که لازم دیده از ابیات و اشعار مناسب سخنش استفاده کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کتاب نقد طنازانه مشاغل و صنوف رایج در دوران فتحعلی شاه است. مشاغلی مثل دلاکی، قلیان فروشی، سقایی، درویشی، حکیم باشی، دلالی و…. از نگاه تیزبین جیمز موریه دور نمانده و به نوعی با قراردادن حاجی بابا در موقعیت‌های مختلف به نقد مشاغل رایج آن دوران نیز پرداخته است.

 

فرمت: mp3

مدت زمان: 16 ساعت و 30 دقیقه

حجم فایل دانلودی: 440 مگابایت

 

شنیدن نمونه:


مبلغ قابل پرداخت 43,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

در صورت بروز مشکل در خرید یا دانلود، از طریق تلگرام تماس بگیرید 09373707571

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما